Hundägare!

Igår hämtade jag och Lina Akita!! Vi åkte till Småland i måndags och fortsatte ner till skåne igår. Klockan 1 hämtade jag henne så då gick vi igenom lite papper och om allt möjligt. Sen satte vi in henne i buren med godis och leksaker och åkte mot Dalarna. Hon gnällde ytterst lite i böjan men sen blev det tyst och där sov hon och sov i säkert 3 timmar om intemer. När hon vaknade fick hon lite mat som hon glatt åt upp. Hon är en riktig rund liten valp så nog märks det allt att hon är matglad! :D Vi satt även på kopplet och tog ut henne så hon fick rasta sig lite och hon slog sig ner och bajasade på en gång. Sen fortsatte vi att åka och hon somnade snabbt av igen och sov nästan hela vägen hem. Sen  blev hon allt pigg efter all sömn så hon fick sitta i mitt knä den sista tiden. När hon kom hem var hon full i energi och riktigt busig så det blev en hel del lek och kel med henne innan vi gick och la oss.

Tanken var från början att jag skulle ha henne i buren under natten men tror ni jag kunde stänga in henne där och höra henne pipa? nej.. jag tog upp henne i sängen men eftersom hon fortfarande var rätt busig gick ju inte det heller så bra! när hon var i sängen ville hon bara ner och när hon var på golvet ville hon bara upp. Så det hela slutade med att jag tog madrassen med mig ner på golvet och la mig där med Akita i famnen. Hon har väll inte precis sovit hela natten utan vid 5 tog jag ut henne så hon fick kissa och vid 7 kle vi upp för då var hon både nödig och busig. Hon har busat hela morgonen men nu liggen hon snällt och sover i buren.

Hon är så jäkla söt och en riktigt tuffing för sin ålder! :)

Bilder kommer! :D nu vaknade hon så nu ska vi leka lite :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0