Min studentdag 11/6

Fredagen den 11 juni, dagen vi alla väntat på länge är över. Dagen jag tog studenten.

Klockan 6 ringde min klocka, trött som en... var jag efter bara 4-5 timmars sömn. Men vi hade en rolig och förväntansfull dag framför oss så jag klev upp ur sängen och började fixa iordning mig. Men fast jag klivit upp i god tid blev det stressigt! 07.50 skulle klassen träffas utanför skolan för kl 8 hade vi fotografering.

Efter fotograferingen i gropen knallade hela klassen iväg mot Ami och Berra där champangefrukosten var. Vi var där ett litet tag, drack champange, skrev i varandrs mössor och tog lite kort innan vi vandrade vidare mot kyrkan. 10.30 började studentavslutninen i kyrkan och om jag inte minns fel hållde allt på ica 1,5 timme. Vi fick våra betyg, folk sjöng, prästen pratade, rekton pratade o.s.v. Satan vad nervös jag var innan vi skulle fram och få våra betyg!!

När allt var klart i kyrkan tågade vi mot matsalen/Gästis där alla studenter åt mat, stependier delades ut och lite smått och gott. 14.30 var det dags för utspringning, först var det BF´s tur och sedan var det vi. Då var jag så nervös så att benen skakade och ont i fötterna hade jag!! men allt gick bra, sången måste ha låtit förjävlig och självklart stod jag vid en av microfonerna och min sångröst är något katastrofalt, haha!

När vi hade sprungit ut letade vi på våra skyltar, fick en hel hög med blommor, nallar visselpipor, champange, glas och vad det nu var allting. Kunde aldrig tänka mig at jag skulle få så där mycket grejer!

Sen var det dags för det roligaste, att åka på vagnen och skrika igenom noret, Det kan ha vart något av det roligaste på hela dagen eller i hela livet. Ååå så kul det var!!! Men sen var det bara att åka hemmåt, käka en massa god mat, dricka champange och umgås med släkten ett tag innan det var dags att åka tillbaka till Leksand.

På vägen dit stannade vi även till vid Anton som hade fest för att han hade fyllt 20. När vi väl var framme följde jag med Sofie och Olle in en sväng, där vi shottade och drack lite innan vi gick vidare mot Sibylla. Hur vi nu kunde var hungriga var ju väldigt konstigt??! Men iaf, jag minns inte om vi åt någonting. Jag minns bara att vi satt och drack öl där inne vilket vi inte fick,haha. Så vi mötte upp klassen som kom till sibylla och sen drog vi till Skutan för att förfesta lite. Sen var det då dags att vandra vidare till Lucky där vi festade loss.

Vilken underbart rolig dag med både glädje, skratt och ja, tårar blev det också faktist haha. En minnesvärd dag som jag aldrig kommer glömma. Och TACK OP3 <3 för dom här 3 åren, det känns tomt nu och jag saknar er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0