Midsommarhelgen

Hej på er alla vänner,bekanta och övriga läsare!

Jag har haft en superbra midsommarhelg med mycket alkohol skratt och le´enden, jag ska försöka att inte bli långvarig men jag tänkte ändå berätta lite vad jag sysslat med de senaste dagarna:)

I torsdags var jag nykter och körde, vi var i Leksand, på någon förfest i limhagen och sedan vidare till en båt där det var fullt röj och mycket folk! Sedan var det tänkt att vi skulle till skutan men det var så mycket folk och kö så vi bestämmde oss för att åka hemåt istället! Halv 2 kom jag i säng och när klockan ringde klockan 6 var jag riktigt trött! Men det var bara att gå upp för att jobbet väntade!

Midsommarafton tillbringades i Leksand som vanligt, Först hade vi förfest hemma hos Lina och sedan blev det att åka taxi till Leksand! Kvällen vart ganska tidig eller vi åkte ganska tidigt från Leksand eftersom det  börjde spöregna (tydligen? har knappt något minne av att det regnade så mycket, menmen..) Det blev taxi hem då också, helt omöjligt att hitta någon chaufför på midsommar så. Men det var väll bara att betala och se glad ut, dock betalade jag inte en krona för taxin.. Men det blev att följa med Therese, Jimmy och Henkan hem till Therese där vi tydligen skulle ha efterfest, Men jag deckade över köksbordet med ett vinglas i handen och tillslut övertalade jag dom andra att vi skulle gå och lägga oss och då tror jag att klockan var närmare 5.

11.40 väckte jag Therese för hon skulle börja jobba 12 så det blev jäkligt brottom för henne. Jag försökte fixa skuss hem och till slut fick jag tag i mormor, när jag väl kom hem var det bara att skynda sig att äta lite midsommarmat och sedan fara ner till stallet för att fixa med hästana inför midsommarridningen framför stången som vi har varje år! Det gick jättebra och Pila sköte sig så bra att jag rös i hela kroppen, Min älskade häst <3

När jag kom hem sen var det bara att börja fixa sig och dricka vin och sedan började kvällen! Massa alkohol och riktigt glad var jag, vi gick som vantigt runt i gårdarna som vi brukar, på midsommardagen är det alltid fest i nästan varenda hus. Höjdpunkten var helt klart när vi var hemma i huset där Harry och Karin bodde när vi var små. På den tiden gick vi alltid dit och frågade "hej, kan vi få glass?!" vilket vi också alltid fick. Vi berättade det för deras barn ovh barnbarn och tror ni inte vi får en glass då, hihi :) Vilka barndomsminnen alltså!!

Aja det blev en sen kväll och inte förens 3 gick jag upp idag, Nu börjar jag nykta till iaf så jag ska fara till Pila och ikväll blir det att åka till borlänge och sedan ta sig ett dopp på natten!

FAN, på tal om någonting helt annat.. vet ni vad som precis hände, jag sitter nämligen ute ch det blåser jäkligt mycket. Föntret till mitt rum är öppet och självklart så blåser en kruka ut genom förstet, åå så himlans ONÖDIGT! :(

bilder från helgen:


Här är Anders, Lina och Jag och äter glass hos Harry och Karin :D


Nej nu har jag ägnat alldeles för mycket tid till det här inlägget, så nu ska jag gör någon nytta, Vi hörs! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0