Ledig!

Idag har jag var ledig vilket var väldigt skönt och välbehövligt! :)

Dagen började kl 9 då jag och Lina vaknade upp efter att ha sovit i husbilen. Senare åkte vi och lunchade i leksand och efter det mötte vi upp Carro på gagnefs pizzeria eftersom jag och Lina skulle spela lite spel där, och jag vann hela 30 kr! Sen bar det av mot hedby och då fick det bli en ridtur. Jag red barbacka på Pila eftersom hon har fått ett hemskt sår i "armvecket" eller vad man ska säga så sadelgjorden skaver.. Carro red på Mambo och jag tycker hon är riktigt duktig för att inte ha ridit på så pass länge! 

När vi hade vart i stallet fortsatte vi mot gyllingen för att fara ut med båten. Lina var den enda som hade ett fiskespö så hon fiskade medans jag och Carro slogs med alla envia bromsar! Två fiskar fick hon upp och hon hade en kniv med sig som hon skärde av huvet på dom och sen kasta hon tillbaka dom i vattnet igen så då blev fiskmåsarna glada. Sen bar det av upp till gruvberget för att fisa Carro hur fint det är där uppe. Det är nämligen en gruva och sen kan man säga att det är som en stor damm med helt blått vatten, som har blivit av alla mineraler som det innehåller.

Sen när det var dags för Carro att åka hem glömde jag såklart min telefon i hennes bil, jag försökte ringa men Carro poppade så jävligt så hon hade inte hört det. Men jaja det gjorde inte mig och Lina något efterom vi fick åka till borlänge och hämta den och så hann vi självklart med lite käk på donken. Vi är då allt ett par matglada människor vi! :D ( tyvärr..) haha.

Nej nu ska jag sova, märker mer och mer att det blir mörkare på kvälarna vilket är superskönt för då kan jag sova bättre!  Godnatt





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0