Jag är fri

Det har gått mer än en månad sen vi tog studenten nu. Fast det känns konstigt nog som att det är ännu längre sen, jag har verkligen lagt skolan bakom mig och ser verkligen fram emot att få slippa börja skolan igen den 23 augusti. Nu har jag inget sommarlov som börjar och slutar och bara är 10 veckor utan nu är jag fri, jag behöver aldrig mer gå tillbaka till skolan igen. Jag kan göra precis vad jag vill och det känns mer än underbart.

Den stora frågan som man ofta säller sig inför är ju vad man ska göra med livet? vad ska man bli?! Ska jag vara ärlig så vet jag inte alls, men jag tar dagarna som dom kommer och njuter av livet, jag tror ingen förstår hur jäkla skönt det här är, jag har alltid längtat till den här tidpunkten i livet och nu är jag här, att slippa skolan som jag aldrig gillat..

Jag har alltid haft så svårt i skolan så den har bara gett mig ett dåligt självförtoende när jag aldrig lyckats, mina betyg var inte superfina men jag är nöjd och som prästen sa på studenten: "bara för att man har sämre betyg behöver det inte betyda att man inte lyckas, utan snarare tvärt om" - Det kommer jag alltid bära med mig. Enligt mig själv jobbar jag mycket bättre och jag får en chans att utvecklas och känna mig duktig, Jag har fått otroligt mycket beröm på jobbet redan vilket känns så himla roligt!

Jag är fri och jag fullkomligt älskar det :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0