Torsdag

Här händer det inte så mycket. Går i skolan typ. Igår var jag till gymmet så jag har lite träningsvärk idag kan jag säga, men ändå tog jag mig dit idag igen. Så känner mig lite duktig iaf :) Sen har jag vart nere vid Pila en hel del  också.

Känner mig lite halvdeppig, eller nej det är fel ord men jag saknar Thailand och värmen något så fruktansvärt. Ingen kan nog förstå hur mycket jag ÄLSKAR att resa, mitt absolut största intresse. Jag ska resa jorden runt någon gång i mitt liv, så är det bara! Jag vill bara åka tillbaka NU..

Men jag föröker tänka att jag ska vara glad för att jag fick åka dit över huvud taget men det hjälper inte riktigt. Solbrännan känns redan vitare även om jag vet att det fortfarande finns färg kvar. Bara tanken på att bli vit igen får mig att må illa. Mitt självförtoende stärks så otroligt när jag får lite färg, jag känner mig så mycket snyggare. Tänk att det kan göra så mycket, om andra är blekare än mig bryr jag mig liksom inte om för jag tycker dom är fina ändå! Men jag, JAG känner mig skitful. Konstigt det där, och misstolka mig inte nu, för jag menar inget illa!

Men herregud det finns folk som inte en kan sola av olika anledningar. Vissa är så vita att dom bränner sig bara dom ser solen. Jag ska egentligen vara GLAD att jag kan sola över huvud taget. men jag får bara inte in det i mitt huvud. Lika med träning och bantning. Tänk på barn och människor som svälter istället som inte ens får mat och istället dör. Här sitter jag och har ångest för att jag ätit för mycket eller onyttigt en dag. Tänk folk som inte kan träna, t.ex. handikapade som sitter i rullstol som skulle göra precis vad som helst för att kunna gå.

Fy fan vad man är självisk, svenskarna är så jäkla bortskämmda så det är pinsamt! Jag ska sluta och klaga på mina problem, det finns folk som har det så mycket värre. Blir så arg när jag tänker sånna här tankar. Så själviskt!

Tänkte bara skriva ett kort inlägg, men det blev det ju inte. I vilket fall så kommer det ett inlägg från resan. Mycket att skriva så vi får se när det dyker upp :) Har tagit kanske 1400 bilder så alla kommer inte upp vilket ni nog förstår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0