Motivation!

Jag har några tips till när motivationen är i botten. Visst, de hjälper inte alltid men såhär kan du tänka.

Trötthet
Det kan vara en stor utmaning för motivationen. Försök fokusera på någonting annat när man blir trött. Det kan vara precis vad som helst. Någonting som gör dig riktigt glad. Resor t.ex. Det tvingar alltid bort tankarna från de trötta benen. Såhär tänker jag: "jag kanske inte tränar på så hårt idag. Men jag har iallfall tagit mig ut/hit och det är jag stolt över!" :)

Musik
Det finns inget som ger en mer fart och kraft som musik. Om man får lyssna på sin favorit musik så kan man genast bli på bra humör och antingen trampa lite fortare, springa lite snabbare eller ta ännu tyngre vikter, Allting går enklare med musik helt enkelt! (detta känner ni säkert igen.)

Ursäkter godtas inte
Vädret, trötthet, Ja när man väl börjat ge efter ursäketrna blir det lätt att hoppa över träningen. Det finns alltid någonting och skylla på! Som t.ex. "jag tränar hårdare imorgon istället" eller "nej idag har jag ont i huvet".

Man ångrar sig aldrig
Tänk på att du aldrig kommer ångra dig efter du tränat istället kan man känna sig stolt! Tränar du inte så ångrar du dig garanterat.

Varienring
Vardagsmotion, styrketräning, spinning, friskis & svettis, promenader, löpning. Variation är jätteviktigt iaf för mig. Annars tröttnar man lätt om man gör samma sak jämt. Jág ska börja variera min träning mer än någonsin nu, försöka iaf! Men tänk på att små förändringar kan göra skillnad det med. T.ex gå promenader på olika vägar/åt olika håll, olika maskiner, vikter och intervaller. Små saker kan göra mycket :)

Lika för alla
Om du en dag vaknar upp, bestämt att du ska träna på morgonen innan skolan och känner att du hellre vill ligga kvar i sängen. Tänk då på att det inte bara är du som känner så. Men om du då faktist trotts allt kliver upp och  tränar så kommer du känna dig så stolt och träningen är redan fördig tidigt på morgonen. (jag älskar att träna på morgonen, eller över huvudtaget få saker färdiga på morgonen.)

Lika om man står på gymmet och trampar eller springer och känner att det är skitdrygt, man vill bara kliva av för att det är så drygt. Tänk då att du inte är ensam om den känslan. Vissa har det nog ännu värre ;)


Sen en sista sak som är viktigt iaf för mig. Det är att investera nya träningskläder då och då, det blir lite roligare och träna om man har fina kläder och kan variera lite. Att ha någon och träna med gör också träningen mycket roligare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0