Olyckan

Nu sitter jag här för första gången idag. Vill egentligen inte sitta här alls för att jag har så fruktansvärt ont i huvet. Men jag håler på och dö av uttråkande så jag tänker bara skriva lite kort om vad som hände igår.

Det var så att jag och Lina var ute och red. Det är som ni vet otroligt mycket snö nu och vi skulle galloppera på åkern. Pila var jättetaggad så fort vi kom ut på åkern och jag släppte henne och hon kutade fortare än någonsin känndes det som. Jag hann inte tänka många tankar innan jag såg den stora snövallen som Pila sprang i full fart mot. Den var säkert en meter hög och hon gick omkull i den. allting gick så fort. Jag såg bara mig själv dyka ner i den djupa snön. Där ramlade jag med huvudet först med pannan tror jag. Jag flög hur långt som helst och spåren mellan Pilas ramling och min är det ett stort mellanrum.

När jag hade landat hade jag snö över hela mig, jag fick ingen luft och fick grävabort all snö, fattade inte ens om det var Pila jag hade över mig eller vad det var. Men jag började asgarva och tyckte mest det var roligt. Jag menar det måste ha sett jävligt roligt ut, haha.

Lina ramlade också på samma ställe fast inte mitt i snödrivan där vi hade ramlat utan Mambo är lite klumpigare så han ramlade ändå. Nej men Lina ramlade på ena sidan, typ armen/ nacken. Vi hoppade upp på hästarna igen och red hemåt. Ingen kännde någonting just då. Jag kände att mitt huvud värkte lite bara men tänkte inte så mycket på det.

Det kom när vi var tillbaka till stallet, Ankie fick ta hand om hästarna och Inge skussade hem oss så vi ringde sjukvårdsupplysningen som sa att vi skulle åka in. Det gjorde vi också, Jag behövde inte vänta så länge då det var relativt lugnt på akuten. Mamma pratade med alla där eftersom hon har jobbat där i stort sett hela hennes yrkesliv (men slutade för ca 1 år sedan). Dem gjorde massa undersökningen för att kolla om jag hade fått en blödning, tog puls, blodtryck och så röntgade dom hela huvudet. Först tänkte dem låta mig sova över för att hålla koll men jag fick åka hem ändå. Lina skadade nacken rätt illa och ska tillbaka tll sjukgymnasten om några veckor.

Har inge gjort någonting idag typ. Bara legat framför tvn, ätit, läst i iForm som kom idag, kollat på både den långa vandringen, pippi långstrump och lejonkungen, Usch jag tycker lejonkungen är lite sorglig alltså. haha skratta inte nu men så är det. Fast Timon och Pumba är ju för härliga :D

Nej har setat här för länge nu känner jag, huvet håller på att sprängas, har ont i precis hela huvet och har fått ett sår på hakan. Hur man nu lyckas med det när det är så mycket snö? 

Nej ha en trevlig helg allihopa, för min del blir det lugnare än vanligt, Så ha så kul alla som ska ut och festa ;) Jag får nöja mig med Astrid Lindgren och disney jag, mohaha!


"Underbara Pila, antingen vart hon snöblind som mig eller så litade för mycket på mig!"

Kommentarer
Postat av: Lina G

Det hemska är nog tyvärr att hon litade för mycket på dig !! som hon ALLTID gör! hon är för underbar <3

2010-02-06 @ 10:53:45
Postat av: Lisa

Ja det var väll så, våran älskade häst! <3

2010-02-06 @ 13:21:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0