Gastroenteral reflux sjukdom..

Ni vet att jag har skrivit en hel del om magkatarr, illamående, ont i bröstet typ, m.m? I höstas sökte jag för mgkatarr och bröstsmärtor, dom trodde då att det var hjärtat så dem tog EKG (vilket inte var några fel). Helt värdelöst känndes det, Någonting är ju FEL.

Mamma pratade med en läkare på hennes jobb igår om mina besvär och hon sa att det kunde vara "gastroenteral refluxsjukdom". Om ni inte vet vad det är så kan jag berätta att det är när magsyran i magsäcken läcker upp i matstrupen. Struplocket håller alltså inte tätt!

Det kan vara därför jag får ont högre upp (mitt mellan brösten) för att det läcker.. Det här finns i min släkt (faster Ulla) och det är ärftligt så därför tror jag att jag fått det här.

Man kan också få ont när man ligger ner, och när jag lägger mig på kvällarna får jag ju ont!! Så jag ska försöka höja min huvuddel på sängen med 15 cm. så att det inte kan läcka när jag ligger.

Det finns mediciner för det här och mamma har köpt hem någon som jag provade idag. Jag märkte faktiskt att den hjälpte lite. Men efter ett tag började smärtorna komma tilbaka högre upp igen.

Nej ska inte tjata mer om det här nu. Men det är gaska uppenbart att det är det här. Men ska såklart gå till läkaren och kolla upp det och få rätt mediciner. Jag tycker iaf att det är ganska jobbigt att det är såhär eftersom jag kommer mer eller mindre få leva med det resten av livet..

:(


Kommentarer
Postat av: Lina

Tycker synd om dig gumman :(<3

2010-02-24 @ 20:39:20
Postat av: Lisa

Usch alltså nu känns det inte roligt.. Jag badade precis och fick inte ens njuta av min fruktsallad i badet för att det gjorde så ont :( <3

2010-02-24 @ 21:25:40
Postat av: Caroline

Men åå gumman!! de lät ju inte alls kul! Tycker synd om dej. <3<3

2010-02-24 @ 22:02:13
URL: http://carolineanny.blogg.se/
Postat av: Lisa

nej just nu känns allt så jobbigt :/ <3<3

2010-02-24 @ 22:20:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0