Tunisien -10

Nu är resan som man gått och väntat efter i flera månader över. En otroligt skön vecka med höga temperaturer och mycket steeek! Vi har mestadels solat och badat men vi hann även med en båtutflykt på ett gammalt pirat skepp och kamelridning. Målet var att rida kamel så det har vi gjort! Vi har inte direkt vart ute och festat någonting men en och en annan öl om dagarna och groggar på balkongen har vi allt hunnit med ;) På kvällarna har vi kollat i lite affärer och shoppat oss några billiga grejer. Frågan är väll bara hur länge det håller? Det var mycket underhållning på hotellet så det satt vi och kollade på på kvällarna vilket var riktigt roligt och på dagarna var det vattengympa och någon "boll lek" så det var ful fart hela tiden.

Och vad jag tycker om landet är att det är ett sjukt bra land at åka till om man vill bli brun eftersom solen tar på ett bra sätt (eller vad man ska säga), det är riktigt varmt!! Sista kvällen var det säker 35 grader! Vårt hotell låg precis vid havet så det fläktar ändå lite vilket kanske var tur!? Annars hade man väll dött i värmen. Hotellet var riktigt bra och stort, mycket folk men nästan inte en enda svensk, under hela resan hade vi "kontakt" eller pratade med EN familj. Tycker det är ganska skönt för man känner verkligen att man är utomlands men ändå ä det lite tråkigt.

Nästan allt var posetivit med resan men såklart har jag haft riktigt otur med magen, vart dålig i magen och ja.. jag ska väll inte gå in på några detaljer här. Men det är väll sånt man får ta när man åker till Tunisien kan jag tänka mig, så svensk mat har vart riktigt efterlängtat pga det! Ikväll blir det köttbullar eftersom jag har beställt det! :D

Vet inte vad jag mer kan säga, det har iaf vart en supervecka och jag längtar verkligen tills nästa resa nu!

Brun har jag faktist blivit, iaf för att vara mig, tråkigt nog är jag den som är vitast i familjen, men inte nu:) Visar en före och efter bild, men det kommer fler bilder från resan sen såklart! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0