Helgen

Nu är vi (jag, Lina, Mamma och Pappa) hemma från en helg i storstan!

Vi åkte med husbilen och stod på en husbilscamping på långholmen, helt perfekt läge! I fredags gjorde vi inget speciellt eftersom vi kom ner ganska sent. Vi drack vin, slappnade av och kollade på alla vildkaninungar som fanns där och sen gick vi och la oss.

På lördag vaknade vi upp pigga och glada, vi hade en lång dag som väntade. Det började med att vi åt lite frukost och sen knallade vi iväg, gick i gamla stan, på drottninggatan och kollade i affärer. :) Sen tog vi tunnenbanan tillbaka och drack lite vin och grogg innan vi åkte till Gröna lund! Självklart hade vi riktigt otur med vädret. När vi kom dit spöregnade det, men medans vi köpte åkband och grejade hann det lugna sig så vi skyndade oss till första bästa karusell och sedan fortsatte vi åka karusell efter karusell. Eftersom det regnade var det inte så mycket fok där så vi behövde knappt köa för att åka. Men gud så roligt vi hade, och nog fick vi allt lite fjärilar i magen emallanåt, men jag tycker det är så jäkla kul att åka karusell! :D

Idag blev det att gå på stan igen men i lite andra affärer än i lördags, och jag fyndade ett linne och en tröja för 29 kr st, det tyckte jag känndes som ett väldigt rimligt pris ;) Måste ju spara mina pengar till lördag då jag och Lina åker till Tunisien, (inte långt kvar nu!! :D)

Vid halv 2 tiden åkte vi hemåt mot dalarna och nog för det är kul att vara i stockholm en helg. Men jag inser mer och mer hur bra jag trivs i lilla hedby, jag skulle aldrig vilja bo i stockholm!! När jag kom hem städade och renasade jag lite på rummet och så har jag duschat och byt sängkläder så nu ligger jag som en prinsessa i min säng!

Känner att den här helgen var riktigt välbehövlig, det har vart så skönt att bara komma bort ett par dar och slippa tänka på jobbet, men är sliten i kroppen av allt gående på stan, jag har vart slut i hela kroppen några veckor nu och orkar heller inte träna, detta beror väll på gärnbristen. imorgonbitti ska jag till vårdcentraen för att ta nya prover IGEN. drygt! var ju där nyss ju! Jaja, nu ska jag sova, det kommer väll upp några få bilder så småning om.

/LS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0