Min ekonomi

Batalade precis räknaingar, och blev av med 800 kr bara sådär. Känns sådär men det är verkligen tur att jag har ett extrajobb för annars hade jag inte klarat mig. Har kännt mig lite fattig nu då jag haft ett litet uppehåll från jobbet när jag har vart sjuk. Så det känns bra att ha böjat jobba igen.

Just nu sparar jag ingenting (eller jo 50 kr i månaden sätts automatiskt över till ett annat konto i månaden) utan jag gör slut på dom pengar jag har. Det är aldrig så att jag har 0 kr på kortet utan jag ser alltid till att jag har pengar tillgängliga. Kan inte minnas när jag var helt pank sist faktsist. Så jag har bra koll på min ekonomi och har alltid haft. Men nu när jag tar studenten har jag faktist tänkt att börja spara lite pengar på riktigt och lite mer än bara 50 kr i månaden. Jag menar det är ju en väldigt fjantig summa, men som jag ändå inte märker försvinner.

Nej så i framtiden blir det att spara tusenlappar och inte 50-lappar. Jag ska bli rik, så är det bara. Bara sätta igång att spara, jag vet att jag kan fixa det!
_________________________________________________

Nej, klockan är bara 9 men jag är uttråkad! Tror jag ska göra en fruktsallad om jag orkar och sen krypa ner. Imorgon ska jag sova ut för vi är lediga! :D


(bild från i fredags)

Kommentarer
Postat av: Smsa Låna

Jag tycker att du har en skitfin blogg! Har du lust så slå även ett öga på min :).

2012-01-12 @ 22:31:24
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0