Skogsmulle? ;P

Det känns som jag bor i skogen bland älgar och svamp just nu, det gillar jag. Jag blir så lugn i skälen av att få vara ute i skogen. Slippa alla vardagsproblem och måsten, bara få vara. Det är nog det bäta jag vet har jag kommigt fram till, Föresten, jag har inte haft on i magen eller brösten sen i torsdag-fredags!! Är så glad över det, så ni kan inte tro!:D:D Har inte skrivigt sen lördag morgon så ni får en liten update nu vad jag haft för mig.

Lördag:
Hela dagen tillbringades i skogen tillsamans med bästis och Siri. Vi var ute en heldag i skogen och plockade svamp. Vi vandrade en bra bit i skog och mark och fick med oss massa svamp hem, Det finns hur mycket som helst ute i skogarna. Sen mot eftermiddan/kvällen blev det en ridtur för oss och Maria. Sen blev det TV mys och film vid För mig och Lina och så sov jag över där=)

Söndag:
Jag och Lina vaknade runt 10, och vid 11 var vi uppe vid slakeriet för att då var det tipromenad för alla som jagar, och lite genomgång och så. Dom nämnde även morfar då, eftersom han inte längre finns eller är med i jaktlaget. Han var en speciell person för många, Så det har kommit fram några gubbar och frågat vem jag är så säger jag att jag är morfars barnbarn och dom tycker det är så roligt att jag är med. hehe, En gubbe kom och berättade vad roligt han och morfar brukade ha på jakten och att han saknade han. Älskade morfar, jag saknar dig så obeskrivligt mycket<3

Vid 3 började jag jobba för jag jobbade kväll, jag hade även Lina med mig som praktikant ;P Direkt efter vi slutat så bar det av mot leksand för att köpa lite mat till idag.

Måndag, Idag:
Idag så har det varigt en heldag i skog och myrar, klockan 7 var det samling uppe i forsbodarna och sen har vi gått precis hela dagen förutom en liten stund på dagen när vi åt lite. Det har varigt en jättebra dag och jag tycker det är hur kul som helst och Kaisa är så duktig!

Dagen slutade iaf med att jag plumsande ner i en myren med ena foten och det läkte in uppifrån i hela stöveln, jag hade hållt mig torr hela dagen så det var ju tur att det hände innan vi slutade. Dagen har gått så himla fort och imorgon är det dags igen, Så kul det här :D 

Har blivigt kall varenda gång vi stannat lite så har i stort sett frusit hela dan, imorgon ska jag ta på/med mig mer kläder eftersom jag är så frusen av mig. även fast jag rör på mig behöver jag mycket kläder eftersom jag har svårt och få upp värmen och blir svettig på en gång.

aja nu ska jag snart äta lite, väntar bara på att maten ska bli klar, och efter det blir det ett VARMT bad! Sen ikväll åker vi upp till forsbodarna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0