Tisdag,

Idag har jag vart på praktik, har fått vart med på en gastroskopi idag, det är när dom går ner med en slang med en kamera på igenom halsen till magsäcken och en liten bit ner i tarmen också, kul. Sen har jag varit med på inskivning för en patient idag. Alltså när han fick prata med läkarna (kirurgen och narkos läkaren) och sjuksjöterskan. Sen tog vi längd, vikt, blodtryck, satration, EKG massor med olika prover och sånt. Personen ska opereras imorgon så han är fastandes från 24 (inatt) och imorgon förmiddag ska han operera en vänstersidig hemikolektomi. Han har en coloncanser (tömör i tjoktarmen) vilket betydet att en del av tjocktarmen ska tas bort. Den operationen ska jag vara med på imorgon, ska bli så kul :D Jag gör även min sista dag på praktiken imorgon ,vilket känns SKIT TRÅKIT!!!!!!!! Får ångest bara jag tänker på skolan, URK..

När jag kom hem så åkte jag direkt ner till stallet och så tog jag mig en ridtur i mörkret, sen har jag och Lina vart ute och gått och så gick vi förbi Anders en sväng. Är nyduschad nu och ska krypa ner i sängen och kolla på andra avenyn innan jag sover, Ses imorgon!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0