Rolig dag på praktiken!

Vilken spännande dag. Jag har varigt på undersökning idag från halv 10- halv 4. Det har hänt så mycket roligt och det var inte precis så att man kollade på klockan och hoppades på att få gå hem snart. Personalen var väldigt duktiga och trevliga!

Jag har vart med och sett,  2 st systoskopi, Det är när dom går in med en slang i urinröret och längst ut sitter det en kamera. (den grejen kostar 225 000 och den speciella tvättmaskinen för den kostar en halv miljon. Sjuka summor!)

Sen har jag sett när dom underökte prostatan med hjälp av någon grej som dom körde upp i rumpan, fattade inte så mycket av det men,  har sett byten av kateter (som kommer direkt ifrån urinblåsan ut igenom ett hål i magen.)

Sen har jag även sett 2 mindre operationer! En var en sterilisering och den andra var en operation för att förhuden är för trång. Kan ni tänka er, jag var inte ens nära och svimma!

Det har varit en väldigt lärorik dag, på ett sånt ställe skulle jag vilja jobba. Väldigt varierande och det verkar väldigt kul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0