Hej!

Jag sitter här och fryser jag är som en isbit, så nu har jag höljt värmen på elementen och hoppas på att det blir varmt!

Praktiken gick bra idag också, jag fick följa med en patient ensam på ultraljud idag. Kul att få se hur det går till, dock fatta jag väll inte så mycket av alla bilderna, men det är ju inte så lätt. Sen har jag även fått träna på och tagit blodsocker, HB och blodtryck idag. Jag har lärt mig så otroligt mycket redan. Väligt mycket om stromi eftersom många har det.

Alla patienter ska tempas varje dag och många har vätskekontroll och på många tas det mycket prover/blodsocker. Det är en hel del läkemedel mot smärta. Jag behöver inte göra några lyft för att min handledare gör inte det inte eftersom hon är gravid så det är min rygg glad för. Vissa av patienterna som är där har jag fått väldigt bra kontakt med, vilket är roligt. och dom är så tacksamma!

Jag trivs superbra och idag har jag inte varigt påväg och svimma vilket jag är glad för. Jag hoppas på att försöka vara med på så mycket "otäckheter" som möjligt. För då kanske jag provar mig på och vara med på en operation om jag blir lite härdad. Det vore skitkul! Jag kommer även vara med på "lab" någon dag.

Nu blir det att sitta här resten av kvällen tills jag ska sova, det finns ju liksom ingenting och göra. / LS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0