Utskällning!

Jag kom precis hem från en ritigt mysig långtur med Pila. Bortsett från: Såklart så tar jag chansen och går på åkerkanten för att det var fruktansvärt blött i skogen bredvid, och jag tänkte vad fan skulle det spela för roll om jag rider där för EN gångs skull? (vi brukkar aldrig rida på bondens åkrar annars) Men jag styrde ut mot åkrarna och vem tror ni inte jag ser kommer i bilen då? Jo bonden såklart, och han gav mig världens utskällning. Jag sa inte emot speciellt mycket eftersom jag faktist hade gjort fel och orkade inte tjaffsa, Men satan vilken lust jag har och åka och fråga han vad fan det spelar för roll!? För grejen är att han är en sån dålig bonde som inte tar hö till sina kor förens i slutet av augusti när gräset börjar bli brunt PLUS att just den åkern är en hage som kossorna ska gå i OCH jag red i en "kostig". Jag förstår verkligen inte hur en bonde kan vara så jäkla grining. Har han inget bättre för sig än att klaga på folk som rider på hanns åkrar eller. Han kan ju börja med och ta hand om sina kossor lite bättre, för dom har knappt någon mat..

Men det värsta är inte att jag blev utskälld, utan det är att vi har fått ridit på dom åkrarna i alla år när mormor och morfar ägde åkrarna, och Maj och Peo. och det känns fortfarande som åkrarna tillhör våran familj/släkt. Men nu (nått år sedan) så kommer det en grinig bonde och ändrar på det! Jag minns så väl för ganska länge sedan när vi hade ridläger i byn och alla släppte på hästarna på åkern, vilka tider det var och vad kul det var. Jag saknar verligen att rida på just dom åkrarna för man får så myckt gammla minnen!

Usch vad irreterad jag är, Men nu ska jag gå ut och sätta mig i solen och sluta tänka på det här! Vi hörs om ett tag! / LS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0