Ätstörning?

Jag förstår vad ni tänker när ni hör ordet "ätstörning". För det jag tänker på är antingen anorexi, bullemi eller fettma, och jag gissar att ni tänker lika? Men en ätstörning kan vara så mycket mer även om det inte alls är lika alvarligt. Jag funderar ibland faktiskt på om jag har en lätt ätstörning. Det kanske låter jättekonsigt men jag upplever mer och mer att mina tankar går åt till att tänka negativa tankar om mat. Jag mår alltid skitdåligt om jag äter någonting onyttigt eller för mycket, jag tror aldrig det har hänt att jag har ätit t.ex. en glass eller godisbit utan att ångra mig och må dåligt. Även om jag säger "man måste få unna sig någonting ibland". Visst jag unnar mig inte bara ibland utan jag äter ganska mycket onyttigt även om jag inte äter godis och hör till dom som äter onyttigt jämt. Jag försöker hela tiden och hålla igen bara för att jag får ett hemskt dåligt samvete annars.

Ni kanske tycker det låter konstigt att jag skulle ha en "ätrstörning". Men mitt matbeteénde är något jag faktist börjar lida av. Att aldrig kunna äta utan och må dåligt och känna att magen sväller upp vilket den altid gör på mig (och andra säkert) när jag äter och dricker, det är ingenting jag vill leva med utan jag vill kunna äta och må bra. Inte må dåligt över mat, fettvalkar och allt vad det heter. För gladast är jag nu för tiden när jag inte äter någonting... SÅ ska det INTE vara!

Detta måste jag kämpa med innan det går för långt!

Kommentarer
Postat av: Anonym

magen sväller upp på ALLA när man äter, mer för vissa och mindre för andra, du fyller ju magsäcken, det är inte så konstigt att det putar lite=)



Man måste äta rätt och träna, enda som funkar i längden! :) men man MÅSTE äta, annars orkar man inte träna lika hårt!

2009-06-29 @ 15:18:35
Postat av: Anonym

om du äter väldigt sällan sväller magen upp mer när du väl äter sen också;)

2009-06-29 @ 15:21:44
Postat av: Lisa

Jag säger inte att jag inte äter. För det gör jag, och ofta för mycket. Jag äter heller inte sällan utan ganska regelbundet. Men det värsta är att jag får så sjukt dåligt såvmvete efteråt.



Ser att jag uttryckte mig lite konstigt, klart jag vet att magen sväller upp lite på alla, men grejen är att jag tror att jag börjar bli känslig mot någonting. för min mage har aldrig svällt så mycket när jag ätit som den gör nu, Men det är inte kul iaf.



2009-06-29 @ 23:00:18
Postat av: Anonym

du kanske är laktosintolerant? då sväller det som sjutton:S

2009-07-03 @ 10:36:42
Postat av: Lisa

Har också funderat på det! Jag borde kolla upp det :P

2009-07-03 @ 15:21:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0