Vad händer efter studenten?

"Vad ska jag bli när jag blir stor?" Det är en fråga som man ständigt ställer till sig själv men aldrig kommer fram till någonting, Tänk att med rätt vilja och envishet kan man bli precis vad som helst, Men det gäller bara att ha viljan och komma på vad. Jag funderade på det idag när jag var ute och gick. Hur min framtid ska se ut o.s.v. Jag kan väll säga att jag inte kom fram till någonting. Jag har ju ett år kvar i skolan (eller inte ens det) Det här året kommer gå fort så det är lika bra att hålla igång tankarna på vad man ska göra efter skolan. Jag har iaf tänkt att jag ska vara ledig några veckor direkt efter att jag har tagit studeten och senare kanske jobba med någonting under sommaren/hösten och tjäna lite pengar, Sedan skulle jag vilja göra en resa till några länder på några månader där på våren (kommer inte på ordet nu!)  Men jag vill också utbilda mig till makeupartist. Men jag vet inte riktigt när jag ska göra det, Fick jag bestämma så skulle jag vilja göra det nu, men det går ju inte.

Någonting jag vet är iaf att jag inte vill fortsätta at jobba innom vården, Det vore en mardröm och jobba som undersköterska i alla år! visst jag kan jobba med det nu när det inte finns så mycket andra jobb att välja bland. Men då kanske ni undrar varför jag går på omvårdnadsprogrammet? och det är bara för att mina betyg inte är dom bästa så jag kom i stort sett inte in på så mycket annat. Men det är även en bra utbildning när man får lära sig en hel del grejer som är bra och kunna. Sen hade jag inte någon lust att gå någon "plugglinje" som t.ex sam eller natur. Det är inget för mig. Utan behöver jag ha fler kruser så tänker jag läsa upp det, För jag är så fruktansvärt skoltrött nu så jag vill bara bli av med skolan. Längtar verkligen till Studenten.

Nej jag kan skriva om det här hur länge som helst, men nu ska jag sova så jag orkar med helgen ;P Godnatt och trevlig helg :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0