Helgen i Stockholm

Ännu en helg har gått och denna har jag vistas i stockholm, Har varigt en trevlig helg med mamma och pappa. Sånna helger behöver man när man bara umgås med föräldrarna och blir lite bortskämd.

I fredags åkte vi hemifrån vid 4 ungefär, kommer inte ihåg riktigt vilken tid vi kom fram men vi bodde iaf på långholmen så lite senare tog vi tunnelbanan till söder, och där satt vi oss på en bar och tog lite och drack. För mig blev det en drink med blåbärslikör, tranbäsjuice och vaniljvodka. Hur gott som helst. Vi träffade lite fok där som vi pratade med så vi kom inte hem förens 1 tror jag.

På lördan vaknade vi ganska tidigt så då blev det att gå in till stan, vi fick genom söder, gammla stan och på drottninggatan så det blev lite shoppat för mig. Det blev en ganska lång promenad så vi tog tunnelbanan hem igen. På kvällen blev det gröna lund. och eftersom det var "sommarkrysset" med lite artister, bl.a Dead by april så kostade det 140 kr och gå in. Dyrt! jag och pappa åkte lite karuseller medans mporsan inte åkte en enda. Den nya var ju jätterolig kommer inte ihåg vad den heter nu bara men det var iaf typ en berg&dalbana men det var lite annorlunda. Tycker det är synd att det inte finns någon riktig häftig berg&dalbana i Sverige, alla känns så himla tråkiga, Vore kul om dom kunnde ha någon med lite lopar och sånt! Minns så väl när vi var i florida på sea world och mamma och pappa mer eller mindre tvingade upp mig i en berg&dalbana som hade 7 lopar. Jag satt och skakade innan vi åkte och tyckte det var hemskt. Men sen när vi väl åkte var det så jäkla roligt så man vlle åka den flera gånger. dock blev ju köerna så långa så det gick inte. 

Idag åkte vi hem vid 12 och stannade på ett ställe och åt på donken och kollade på lite kläder utanför stan men det blev inget köpt. sedan forsatte vi hemmåt och även jag körde husbilen lite, känndes som att köra en buss lr nått? Sen gick jag upp och la mig i sängen, och sov i 2 timmar, tycker det är så jäkla skönt och sova i husbilen!

Vi kom hem runt halv 7 så då packade jag upp grejerna och så kom Lina, så vi åkte ner och gav Pila mat. Efter det blev det ett nakenbad i gyllingen med Lina, Riktigt skönt, fast jag duschade ändå när jag kom hem, så har jag grejat lite med, inpackning, fot/hand skrub, testat lite nya bodylotion som jag fick från oriflame i fredags och sånt :)

Nu blir det att gå och lägga sig för imorgon blir det jobb 7-15. Får se om jag drömmer lika mycket i natt som jag har gjort i helgen, har börjat frömma massa konstiga drömmar om resan nu också. Jämt om jag ska resa så drömmer jag alltid att resan bli totalt misslyckad! och det får vi såklart hoppas på att den inte blir. Drömmer också väldigt ofta att jag ramlar ner från någonting, i natt drömde jag t.ex. att jag ramlade ner från ett jättestort parisehjul och innan jag hinner komma ner till marken så slutar drömmen och jag vaknar. Sånna drömmar drömmer jag jämt. Undrar vad det kan bero på?  Någon som vet?

 Gud vad jag skriver, alltså! Även om jag försöker korta in inläggen lite så blir som så långa ändå, jaja! Kanske kommer lite bilder imorgon från helgen, orkar inte fixa det nu!  Natti:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0