Promenad i spöregn.

Kom hem från en långpromenad för drygt en timme sen. Jag hade både Kaisa och Nadia med mig och det spöregnade. Men som man brukar säga det finns inget dåligt väder bara dåliga kläder. och så är det väl, blev ganska så blöt fast jag hade både regnställ, keps och gummistövlar ( Stövlar är INTE att rekomendara att gå långpromenader i, nu har jag ont i fötterna) fast måste ju medge att jag älskar solen mycket mer, när man får gå i linne och shors.  Fast det finns inte mycket annat och göra än att stå ut med detta skitväder när man bor i Sverige.  Promenaden var rolig iaf för hunarna var jätteglada och Nadia springer och hoppar i diket hela tiden som vanligt.  Mina söta "doggisar" som jag brukar kalla dom =) Det är även mycket av hundarnas glädje som gör att det är kul och gå även fast det är skiväder, man blir så glad av att se dom glada, jag går med ett leénde hela ska ni veta.

När jag kom hem från promenaden tränade jag med massa hantlar och en stång och lite sånt, så nu har jag fått en ordentlig träning idag.

Förutom promenaden har jag jobbat idag, slutade klockan 3, så när jag kom hem gick jag direkt ut och hjälpte mamma och pappa att plocka ur en liten "stuga" eller vad man ska kalla det. Vi har haft massa onödigt skrot där så nu ska det mesta till soptippen. Stugan är i tmmer så vi ska ta ner den och ställa den på ett annat ställe på gården och inreda den så att det bli ett rum, kommer bli en hur mysig stuga som helst!

Kort sagt jag har varigt ute HELA dagen, nu är jag trött så dags att sova, jag ligger redan i sängen så, Natti!

En jättehärlig gubbe har dött på jobbet, R.I.P. Nils. :(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0