1 helt år!

Vetni? Idag är det ett helt år sen jag åt godis, jag kommer så väl ihåg den dagen då jag och Lina tog mopparna till preem och köpte godis, jag kom ihåg att jag åt en schweizernöt chokladkaka och en mentos. I början hade jag inte alls nåra planer på att ha "godisförbud" utan i början så tänkte jag bara att jag sluta äta onyttiga grejer, nu får det vara nog.  Det var först efter en månad som jag konstaterade att jag hade klarat mig väldigt bra utan godis och är man sötsugen så finns det så mycket annat som är godare och nyttigare. Så jag fortsattre lixom helt utan mål och låta bli godis. Månaderna gick och jag kom sedan på att jag ska klara mist ett år. Jag kommer ihåg att i början så var jag påväg och äta godis av ren vana så kom jag ju på att, nej jag äter ju inte godis. Jag minns även att jag drömmde en hel del drömmar om att jag åt godis och när jag vaknade trodde jag det. Fast kom ju sen på att jag drömde.

Alltså fy fan vad mycket godis jag tröck i mig jämt innan jag slutade för ett år sen.  I 8án och 9án var jag nog som värst för då tyckte vi inte om skolmaten så det blev att man gick vi ner till mårtas och köpte euroshopper chokladkaka och frallor! :O Jag har fortfarande inte bestämt mig för om jag ska börja äta igen eller om jag ska låta bli. känns typ lite nervöst och ta sin första godisbit också. Inte för att jag inte tycker om det utan för att det känns som jag bryter alltihopa vilket jag också gör.

Egentligen har jag ingen aning om hur jag klarade av det här året med tanke på hur mycket jag alltid har ätit, men jag har gjort det och jag är helt klart nöjd för jag tror inte det är många som slutar äta godis. Jag kommer berätta när jag tar min "första" godisbit!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0