:(

åhj ibland blir alt så tungt, allt bara rasar, allt känns så hemskt och världelöst, Dagen tog så jäkla hårt på mig, att få veta att sin häst har blivigt misshandlad av sin förra ägare tog jävligt hårt på mig.. Plötsligt fick man svaret på varför hon är som hon är i vissa situationer. T.ex om man ibland är ute och rider och ska rätta till länd täcket så börjar hon takta, om man är ute och rider och pila är jobbig och aldrig lugnar ner sig är ockå någnting som hänger ihop med hennes misskötsel, hon förknippr alltså det med hennes jobbiga tid.. allt sånt som inte fungerar så bra ibland beror alltså på en väldit hemsk grej! Hur kan man göra å mot en djur? Fick reda på väldigt mycket annat också men orkar inte skriva det..

usch nej det här var verkligen jättehemskt men även väldigt bra på sätt och vis.

Just nu känndes allt bara så jäkla tungt börjar tänka på en massa andra grejer också,  Fick tillbaka massa minnen från alla andra hästar jag haft, och börjar fundera över hur dom mådde här och så? Det känns verkligen som en häst är mer personlig och förstående än vad jag någonsin hade kunnat ana..

Blev mest svamel nu, men så är det ibland.

Pila, Jag sviker dig aldrig! Älskade häst du är den bästa vän jag har! <3




/LS

Kommentarer
Postat av: Elin J

Vad fin hon är!! =)

2009-01-29 @ 21:03:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0