Nyårslöfte

Mitt nyårslöfte var 2009: "mitt nyårslöfte för 2009 är att inte ha för höga krav på sig, att ta dagarna som dom kommer och bara njuta av livet och göra mitt bästa i alla situationer. Jag har även som mål att öka mitt självförtoende en aning under året!"

Lite kostigt nårslöfte egentligen kanske, Men jag förstår hur jag tänkt. Ja vad ska jag säga om det? Nog har jag haft perioder där kraven satts alldeles för höga! Jag har inte kännt att jag har dugit över huvudtaget och allt har vart fel. Speciellt en längre tid nu i höstas. Men jag har lärt mig att det måste få vara så ibland.

Jag tänker såhär: Livet är inte såkallat perfekt, det blir det inte heller. Det kommer alltid finnas uppförsbackar och nedförsbackar. Självförtroendet kommer jag knappt ihåg hur det var för ett år sen. Jag tror egentligen att det är rätt lika. Vissa dagar bättre, vissa dagar sämre. Men ni ska veta att jag kämpar varje dag med att må bra och se dom positiva sidorna. Jag har ett bra liv med människor runt omkring mig som älskar mig, en familj som tar hand om mig, maten serverad på bordet, jag är frisk. Vad kan man mer begära?

Mitt nyårslöfte för 2010 är:
Jag har funderat lite på det där, men jag har faktist inte kommit på någonting bra. Fast jag tycker det är ganska roligt med nyårslöften. Det där med träningen har jag som nyårslöfte att variera min träning med både promenader, gym och kanske någontong annat? Sen ska jag inte träna varje dag. Visst det är roligt när man kommer igång men man tröttnar faktist om man är på gymmet varje dag..

Även om jag tyckte förra årets nyårslöfte var lite konstigt, så tänkter jag ändå ha det lite som ett löfte. Det hållde inte riktigt detta år känner jag därför kör vi på ett liknande, för detta ska helt enkelt bli bättre:


Mitt nyårslöfte för 2010 är för det första att ta mig ut gymnasiet med godkända och fina betyg, även om det kommer bli en jobbig vår med mycket plugg får jag inte ge upp. Sen att ta dagarna som dom kommer och bara njuta av livet och göra mitt bästa i alla situationer. Jag har även som mål att öka mitt självförtoende en aning under året och till slut det där jag sa om träningen.

Nu är det upp til bevis och se om jag klarar det här iår. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0