Mitt år 2009

Jag tänkte jag skulle berätta lite om mitt år. Det är svårt och veta vad man ska börja med. Men jag antar att jag ska börja från början till slut?

Den första tiden av året, var jobbig. Det var mycket tårar, Både morfar och farfar hade precis gått bort. Jag saknade dom så sjukt mycket och det gör jag än i dag. Farfars begravning var den 10é Januari. Sedan kom februari. Jag gjorde min andra tatuering i nacken. Sarah fyllde 18 och fick körkort. Eller det var många som fick körkort där under våren. I mars fyllde Lina 18. Det var kul när ala tjejerna vart 18 och kunde gå ut tillsammans, för i början när jag fyllde 18 var det ju inte så många som kunde hänga på eftersom inte alla hade åldern inne. Våren fortsatte och det hände väl ingenting speciellt vad jag kommer ihåg. Jo vi var ute och åkte i Linas saab en hel del. Jag minns att det var så jävla roligt. Saknar den bilen alltså.

Jag minns att jag tränade som en galning, Gymmet var mitt andra hem hela vårterminen. Men sen när sommaren närmade sig började jag gå väldigt mycket. jag och Kaisa var ute varje dag på långa promenader och jag älskade ju det. jag förstår bara inte varför jag inte har tagit tag i det igen. Men det har kommit så mycket emmellan. Magkatarr, förkylning, praktik och massa annat. Varför ska det alltid bli så? Förra året sabbade mitt knä för mig. me det är bara att ta nya tag. 

Under sommaren jobbade jag. Jag var på djura/insjön hemtjänst och trivdes jättebra! Sommaren började bra med fint väder men fortsatte sedan med den regnigaste sommaren jag vart med om, kallt och regn hela tiden. Det var så att man undrade varför man ens ägde ett par shorts! Det blev mycket fest under sommaren. Under CCW var jag där varenda dag trotts att jag jobbade varje dag nästan. Det var en hård vecka, men otroligt rolig.

Den 15 augusti åkte vi ett helt tjejgäng till Alanya i Turkiet. Det var en helt underbar resa. Allt var så bra. Underbart sällskap, sol, värme, fest, Dans på bordet till "sexy bitch". Åhh vad jag saknar den veckan. Lätt den bästa på detta år.

Sen kom hösten. Det har nog vart den västa hösten jag vart med om på länge känns det som. Hösten är verkligen en deppig period. Jag har tänkt mycket på mit utseende, mina fettvakar och liknande. USCH det har varit en hemsk tid. Men såklart har det funnits roliga oh bra stunder också. Jag har jobbat en hel del extra på djura hemtjänst och tjänat mig lite exta pengar. Praktiken på Kirurgavdelningen, mage-tarm under november känns som den fick tillbaka mina fötter på jorden igen. Då började jag verkligen på riktigt förstå hur mycket ett friskt liv med underbara människor betydde. Bara att få leva och må bra och inte behöva ligga i en sjukhus säng.

Hur ska jag nu sammanfatta året. Jo det har vart ett deprimerande år för min del med mycket tårar, saknad och ångest över min kropp. Det mesta är faktist negativt med 2009. År 07 och 08 var mycket bättre år för mig. Självklart har det funnits roliga och bra stunder också. Men jag hoppas hoppas verkligen att ett nytt årtionde kan bli bättre för mig, ett nytt år, nya chanser att få det bättre, tänka om. Jag är på god väg, 2010 SKA bli bättre!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0