Saknar dig

Mina tanter och gubbar är ju bara för söta ibland, det händer roliga och tokiga saker hela tiden, och dom pratar om de ena och de ara! (ops lite djuramål där!)  ett exempel idag, min handedare frågade vill du ha mjölk? ja, det var länge sen jag slutade med brännvin! Det händer även vissa saker som får en att nästan gråta! En gubbe saknar tillexempel sin fru jätte mycket ibland och börjar och gråta, man ser verkligen hur mycket han saknar henne, hon dog för ungeför 4 månader sen (altså ungefär samtidigt som morfar och farfar) Två gubbar sitter i sullstol och är nästan helt blinda och döva så det är nästintill omöjligt och få någon kontakt! Men idag lyckdes jag faktiskt prata med en utav  dom om en rolig grej så man såg verkligen hur glad han blev, han är även min favvo, Han är lixom så jäkla söt! :) Vissa vill man bara att dom ska få somna in, det kan inte vara roligt och vara så gammal och dement att man varken vet vad man heter eller vart man är! Tycker så synd om alla gammla. Alla borde få sluta i sinna bästa dagar. Ännu en gång jag är överlycklig över att få slippa se morfar i det skicket som vissa är i där. Morfar fick sluta där han trivde som bäst (alltså i skogen) han hade smått börjat blivit dement, han hade under det senaste året blivigt mycket gladare, allting gick så fort så han behövde aldrig lida. Men en sak är säker jag saknar han så det gör ont , jag vet att han alldrig kommer tillbaka men jag kan inte sluta hoppas ändå...   :(

Nej man ska ta vara på livet medans man är ung, man ska göra allt man vill göra, och inte skuta upp det,  för en dag sitter man på ett hem och ångrar allt man inte ha gjort i sitt liv. Morfar är min förebild, han är min idol. han gjorde verkligen allt i sitt liv, Han har rest gjorden runt och varigt i stort sett varenda land, han var bonde och byggde upp en helt ny stor ladugård och ett nytt hus, å massa mer. nu rinner tårarna kan inte skriva mer, åååhj  fan vad jag saknar min älskade morfar, i mina drömmar finns du fortfarande...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0