Sommaren är underbar men glöm inte våren!

Jag har så himlans mycket vårkännlor nu alltså, det känns att det snart är Valborg, Det är en speciell stämmning då eller vad man ska säga, Det är skitsvårt att förklara men jag älskar den här tiden på året för jag får en massa tillbakablickar från våren 07 när det hände en massa nya och spännande grejer i mitt liv för exakt 2 år sedan lekte mitt liv helt enkelt! Allt blev så föränrat! Dom senate veckorna har vart så underbara, jag har älskat min praktik inga läxor, prov och krav, jag har bara fått en massa tid till att tänka, jag tycker om att bara få tänka på allt och inget, nu är lovet slut, och efter 6 veckor ifrån skolan ska vi nu tillbaka! Jag har  ingen lust över huvud taget, jag har absolut ingen energi till skolan kvar, förstår inte hur jag ska orka..  Inga nya kläder har jag heller! jag saknar prakiken och allt flum!

Blev inte att skriva nått mer igår heller, men jag var iaf med Lina sen resten av dagen, vi åkte och åt i floda, det blev thaimat, gött. Sen kollade vi läget vid floda parken också, var även upp till budo och kollade hur det såg ut där efter vinterns alla fester. Det var iallafall väldigt fint, städat och renbäddat! Vi tänkte vi skulle sova där men det blev inte så. Det får väll bli lite längre fram, om stungan står kvar efter Valborg vill säga! Lina skulle hämta lite pengar hos Eva på jobbet också (där jag var på praktik) så jag såg några som jag tog hand om :) Föresten så har jag mublerat om i mitt rum också!

Idag har jag inte hunnit med mycket, Lina sov här inatt sen har vi varigt ner i stallet och bara myst med Pila. Hon fick även gå i sommarhagen och beta lite, inte för att det finns så mycket gräs än men hon tyckte då att de var gott eftersom dom bara har lera i hagen. Nu har jag massa praktikuppgifter som ska göras! skit tråkigt, men dom ska vara inne imorgon så det är väll bara och börja. Fast det är ju mycket roligare och blogga ;)

Nu börjar nerräknngen till sommarlovet också, 8 veckor, jag hoppas dom går fort! Alltså det här skulle ha varigt mina sista veckor i skolan och jag skulle inte ens haft något mer lov, MEN istället har jag ett helt jäkla år kvar. Men jag har lite grejer som jag ser fram emot efter studenten iaf, För tänk, efter lekis + 13 TUNGA år i skolan känner jag att jag måste belöna mig själv med något. Jag tänker iallafall göra det jag tycket bäst om, nämligen åka till ett varmt land i minst en månad! Känns lite tungt att gå ett extra år men man kan ju alltid hoppas på att lågkonjukturen blir lite bättre då så att man kan få ett jobb. Just nu ser det väldigt mörkt ut. Känns som att jag kommer bli utan jobb i sommar!

Nu blev det mycket text här ser jag, jag ska plugga lite nu vilket jag ser frem emot( eller inte) men tar en paus och lägger in lite bilder! Vi hörs sen:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0